Zaburzenia integracji sensorycznej

Zgłoś się, jeśli Twoje dziecko doświadcza problemów z przetwarzaniem bodźców sensorycznych:

  1. jest niespokojne, płaczliwe, ma kłopoty z  zaśnięciem
  2. ma problemy z samodzielnym myciem się, ubieraniem, zwłaszcza zapinaniem guzików i sznurowaniem butów
  3. ma słabą równowagę
  4. jest nadruchliwe, nie może usiedzieć/ustać w jednym miejscu
  5. nabywanie nowych umiejętności ruchowych sprawia mu trudność, np. jazda na rowerze, rzucanie i łapanie piłki, pływanie
  6. niewłaściwie trzyma różne przedmioty codziennego użytku, np. nożyczki, sztućce czy przybory do pisania, ma kłopoty z cięciem nożyczkami, rysowaniem po śladzie, kalkowaniem itp.
  7. przejawia duży lęk przed upadkiem lub wysokością, okazuje niepokój, gdy musi oderwać nogi od podłoża, np. wejść na wysokie schody, na drabinkę, usiąść na wysokim stołku
  8. często myli stronę prawą i lewą, w obrębie własnego ciała oraz w otaczającej przestrzeni,
  9. ma trudności z czytaniem i pisaniem, częściej niż inne dzieci w jego wieku myli, odwraca znaki graficzne, ma trudności w przepisywaniu, przerysowywaniu z tablicy
  10. nie lubi karuzeli, huśtawki, lub przeciwnie – uwielbia to.